Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2012 21:47 - Стихотворение в прав текст - Фернанду Песоа
Автор: sarcezlatna Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2285 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 12.08.2012 09:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image                                                                                 fotographer: Lenna Lovely Haug


Никога не съм познавал някого пердах отнесъл.
Познатите ми до един са първенци във всичко.

Пък аз, толкоз пъти никаквец, толкоз пъти свиня, толкоз пъти негодяй,
Аз, толкоз пъти хрантутник най-безотговорен, непростимо мръсен,
Аз, толкоз пъти нямал търпение да се изкъпя,
Аз, толкоз пъти смешен и нелеп,
Който пред мнозина омотавал съм нозе в килимите на етикецията,
Бивал съм гротескен и мерзавец, покорен и нахален,
Търпял съм хули и съм мълчал,
А кога не съм мълчал още по съм бивал смешен;
Аз, който бивал съм за смях на хотелските слугини,
Аз, който съм долавял как носачи си подмигват,
Аз, вършилият парични срамотии,
Заеми съм искал и не съм ги плащал,
Аз, приклякващ подири ли ме тупаник,
Аз, когото неспокойство е обземало от малките неща и смешни,
Аз установих, че в туй всичко няма втори като мен.

Всички люде, които аз познавам и говорят с мене,
Не са имали нито веднъж смешна някаква постъпка, никога не са търпяли хула,
Винаги са бивали князе - всички те князе - в живота...

Де да чуя от някого човешки глас,
Който да изповяда не един грях, а една мръснищина;
Да разправи не едно насилие, а една подлост!
Не, слушам ли им приказките, всички те са Идеалът.
Има ли на тоя ширен свят някой да ми изповяда, че веднъж е бил негодник?
О, князе и мои братя,

Стига, омръзнаха ми полубогове!
Къде са пък човеците на тоя свят?
Значи само аз съм негодникът и грешникът на тая ни земя?
Жените може да не са ги любили,
Може и да са им били неверни - ала смешни никога!
Пък аз, който смешен бивал съм без да са ми изневерявали,
Как мога да приказвам с висшестоящи без да се запъвам?
Аз, който бивал съм негодник, дословно бивал съм негодник.
Негодник в смисъл на мерзкия, безчестен смисъл на мерзавост

                                             превод от португалски: Румен Стоянов




 





Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sarcezlatna
Категория: Лични дневници
Прочетен: 549318
Постинги: 65535
Коментари: 570
Гласове: 5030
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930